søndag 27. februar 2011

Tantes beste brownies!



For å ha noe å trøstespise siden Northug tok gull på 3mila i dag. For å ha en smakfull unnskyldning til å utsette oppgaveskriving. For å teste om jeg er et like stort bakegeni som Tante Vera (men det er jeg visst ikke). Men mest av alt; fordi jeg fortjente det. 

Hvis du også har hatt en passe middelmådig dag, skal invitere gjester eller bare har lyst på kake (som rett besett er den eneste grunnen du trenger, hvis du spør meg) er dette en god og enkel browniesoppskrift som er enkel å slenge sammen! Min ble ikke helt ferdigstekt i midten, så neste gang får jeg gi den et par minutter til. Ellers smakte den nesten like godt som når tante Vera lager den! 

Du trenger:
- 5 egg
- 6dl sukker
- 3dl hvetemel
- 3ts vaniljesukker
- en liten klype salt
- 6ss bakekakao 
- 200g smeltet margarin

Bland rolig sammen egg og sukker (ikke bruk mixer), og tilsett deretter alt det andre. 
Stekes midt i ovnen ved 180 grader i 30-35 min. 





Omnomnomnomnom.....!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar