torsdag 17. februar 2011

Handywoman strikes again!

Vanligvis er det Tony som fikser ting og tang her i heimen. Sånne generelt kjedelige ting jeg ikke gidder å gjøre eller har så mye forstand på, som for eksempel å skifte dekk, reparere ting jeg ødelegger, henge opp bilder, drepe edderkopper og andre ting som får en kvinne til å elske en mann.
Men når handyman flyr rundt i skogen og leker med gevær, må jeg klare jobben sjøl. I virkelig presserende situasjoner kan selv jeg skru sammen en kommode eller få kopimaskinen til å samarbeide; handywomen våkner til liv!

Oppdraget denne gang besto i å sette sammen et ekstra klesstativ, primært for å avlaste det stakkars skapet mitt, ehm, jeg mener vårt, hvor skapdørene ikke har vært mulige å lukke siden vi flyttet inn her for halvannet år siden. Dernest for at Tony kanskje skulle få tilbake noe av klesplassen han hadde i utgangspunktet (to hyller og 1/4 av klesstanga), som på mystisk vis har blitt bortlånt til mine klær mens han har vært borte, hvorpå hans klær nå er slengt inn på bunn av skapet og delvis gjemt bort i en bag. Neida. Joda. 



Utenpå, inni, i toppen, i bunn, hultitibulter... Brettekanter og fargesortering har aldri vært min greie. På hver kleshenger henger minst 4-5 plagg utenpå hverandre, og jeg finner stadig ting i skapet mitt jeg ikke ante jeg hadde (denne siste setningen vil gjøre min kjære mor rabiat av skadefryd - "det er jo alltid det jeg har sagt, du har alt for mye klær!!" Jeg har ikke det. Det er tross alt ikke noe som heter "for mye klær").

Anyway, prosjektet startet lovende. Jeg hadde fått med meg esken hjem fra Biltema, sammen med noen ekstra kleshengere, og etter å ha stått tre dager ute i gangen fikk jeg den omsider inn på soverommet. (Ting tar tid).
Etter å ha skrudd og banna, dreid og svetta, sto omsider klesstativet mitt der! Hvilket - om jeg må si det selv -  er en imponerende bragd med tanke på at det hverken fulgte med bruksanvisning eller skrutrekker til jævelskapen!!

 Åvvje! Byggmester Bob (eller hvem faen, første duden jeg tenkte på) gå hjem og vogg! Detta klarer jeg sjæl!




Og dermed flyttet strikkeplaggene, som fyller mest i klesskapet, ut på mitt nye fantastiske, bæresterke,  innovative, fabelaktige, stilfulle klesstativ! (Man må skryte når man kan ;))

Må si jeg er temmelig fornøyd :) Er ikke det lov a?



(Og hvis noen lurte, nei, jeg fikk ikke igjen klesskapet mitt til tross for avlastningen fra stativet. Må nok ha et walk-in closet med tiden, eneste løsningen jeg ser. Må bare ha et større hus først!)

4 kommentarer:

  1. Bra jobba, Cathrine! Verden trenger flere handywomen som oss! Hehe!
    Og du har helt rett, finnes ikke noe som heter "for mye klær"! Og personlig har ikke klærne mine engang fått plass inne i klesskapet det siste året, så jeg ser problemet ditt! Skap bygges rett og slett for små!

    SvarSlett
  2. Nettopp, små skap er (muligens) til for det mannlige kjønn ;)

    SvarSlett
  3. Haaaaaaaaaaalo, jo det er noe som heter " for mye klær" og ikke minst noe som heter å pakke vekk det som ikke hører årstiden til jenter ;-o))) Å forreasten jenta mi, du har jo en bod du kan ominrede så får du walk-in closet der og så var det dette med brettekanter og strykejern da....... Bare noen små tips dette ;-o)))) Klem mammaen din

    SvarSlett
  4. så flink du er cathrine:D jeg er enig med deg og stine,det fins ikke no som heter "for mye klær" og jeg vil også ha walk-in closet!:D
    PS. kjempefin blogg;D

    SvarSlett